Jakich jarzyn nie spożywać zimą?

Jakich jarzyn nie spożywać zimą?

Redakcja

2016-10-21

brak komentarzy

Do właściwego funkcjonowania nasz organizm wymaga witamin, minerałów i odpowiednich substancji wzmacniających. Ich świetnym bogactwem są jarzyny, które muszą pojawić się w różnorodnym, codziennym menu. Jednak nie po wszelkie zaleca się sięgać o tej porze roku. Czemu takich zmian powinniśmy dokonać w zimowym menu. Od których zdecydowanie zaleca się stronić? Już śpieszymy z wyjaśnieniem!

Kukurydza w kolbach

Wiadomo kolba kukurydzy to korzystniejszy wybór aniżeli modyfikowane płatki kukurydziane, ale zimą warzywo to bywa importowane głównie z krajów, gdzie może być żywnością modyfikowaną genetycznie. W dodatku kolby są pełne twardych ziaren. Zamiast świeżej kukurydzy wybieraj mrożoną – to zdecydowanie lepsze rozwiązanie. Mrożonki są bardzo pożywne - kryją się w nich cenne witaminy oraz minerały.

Zapakowana zielenina

Pakowane zielone jarzyny są najczęściej umyte i z grubsza pokrojone. To dość komfortowe, bo wystarczy wyłącznie dorzucić je do swojej ukochanej sałatki. Jednak proces, przez który przechodzą, zanim trafią na talerz, pozbawia je witaminy C. Burak liściowy zamknięty w pudełku posiada jej aż o 50 proc. mniej.

Zamiast zielonych sałat wybierz jarmuż – jest wytrzymały na temperatury, a jego zielone liście dodadzą ci siły. Oprócz witaminy C posiada także wapń, witaminę K, A, potas i żelazo. Do sałatki z jarmużem obowiązkowo dorzuć nieco soku z cytryny i himalajską sól – w taki sposób jego liście staną się słodsze oraz zdecydowanie bardziej delikatne.

Zobacz także: Jakich owoców i warzyw unikać na diecie?


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

OdchudzanieZdrowieDieta