Dlaczego warto jeść ziemniaki? Poznaj główne zalety!

Dlaczego warto jeść ziemniaki? Poznaj główne zalety!

Redakcja

2016-12-25

brak komentarzy

Ludzie z całego świata od wieków odżywiali się kartoflami. Polska tradycja spożywania kartofli także okazuje się długa a także bogata. Na przestrzeni wieków bywały okresy, gdy ziemniaki były zazwyczaj jednym z wielu skarbnic jedzenia, dlatego nauczyliśmy się je doskonale przyrządzać. W coraz szerszej tradycji zakorzeniły się nie wyłącznie ziemniaki ze schabowym, nauczyliśmy się przyrządzać placki, omlety, zupy, a choćby surówki – tak dużo zastosowań na rzecz wyłącznie jednego elementu.

Ziemniaki pomocne w zrzucaniu nadwagi

Przeświadczenie, że ziemniaki są tuczące, okazuje się jednym z najgorszych mitów a także zakłamań świata dietetyki. Wynika ono z paru, niezwiązanych czynników. Na wstępie, ziemniaki tracą na tym, że są utożsamiane z innymi produktami, tanimi a także posiadającymi białą barwę. Prawdą okazuje się, że ziemniaki posiadają wysoki IG, ale to nie bywa najlepszy wskaźnik służący do oceny jakości produktu. Starczy, że do kartofli na talerzu dodamy dawkę chudego mięsa a także wzbogaconych o błonnik jarzyn, a od razu doprowadzimy do znacznej równowagi poziomu węglowodanów w krwioobiegu.

Bardzo sycące

W poprzednim punkcie wspomniane zostało, że ziemniaki mają wysoki IG. W czystej teorii jedzenie produktu o wysokim IG skutkuje błyskawicznego podniesienia poziomu węglowodanów w krwioobiegu, który potem zdecydowanie zmniejsza się, prowadząc do stanu hipoglikemii, gdy to dopada nas straszna ochota na słodkie a także zaczynamy się zajadać węglowodanami prostymi, raz jeszcze inicjując cały cykl. Ta teoria rozprawia się w kwestii składników przetworzonych, ale nijak nie odnosi się do kartofli. Po ich konsumpcji zamiast uczucia głodu pojawia się dość silne wrażenie pełna.

Bogate w witaminy

Ziemniaki dostarczają także rzadkiego manganu, mikroskładnika potrzebnego do sprawnego działania procesów trawiennych i zachowania mocnych kości.Jeżeli chodzi o wit., ziemniaki okazują się bardzo obfitym bogactwem wit. C. Jedna bulwa daje mniej więcej 21 miligram, co stanowi 28% zapotrzebowania dziennego. Wysokie jedzenie wit. C może okazać się pomocne w walce z chorobami, pomagając zredukować czas ich trwania. W ziemniakach jest również sporo wit. B6, która przyspiesza działanie układu nerwowego.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Dieta