Cała prawda o napojach izotonicznych

Cała prawda o napojach izotonicznych

Redakcja

2016-07-28

1 komentarz

Masz przed sobą męczący trening? Twoim towarzyszem niech zostanie napój izotoniczny, który może nie zapewni Ci nadludzkiej siły superbohatera, ale pomoże Ci zbudować wytrzymałość. Niestety nie każdy z nich jest Twoim sprzymierzeńcem. Część izotoników zawiera niebezpieczne dla zdrowia substancje. Co zatem wybrać?

Izotoniki vs. napoje energetyczne

Długotrwały trening wymusza dostarczenie do organizmu odpowiedniej ilości elektrolitów oraz uzupełnienia zapasów energii. Temu właśnie służą izotoniki, które dzięki swoim właściwościom są szybko wchłaniane przez nasze ciało. Z kolei napoje energetyczne to duża dawka węglowodanów, które nie zaspokajają pragnienia, ale są zastrzykiem energii, zamiast istotnego żelu energetycznego. Inaczej sprawa przedstawia się z napojami energetyzującymi, działającymi jak kawa – pobudzają i zwiększają koncentrację.

Groźne dodatki

Okazuje się, że butelka popularnego izotoniku może zawiera nie tylko drogocenne elektrolity, ale także niekorzystne dla zdrowia barwniki, substancje konserwujące i sztuczne słodziki. Przynoszą one niestety więcej szkody niż pożytku, dlatego zanim sięgniesz po napój, sprawdź etykietę.

Izotonik domowej roboty

Jeżeli nie ufasz produktom w supermarkecie, stwórz swój własny napój. Będzie Ci potrzebny litr wody, szczypta soli, 50 g glukozy (którą kupisz w aptece) i sok z cytrusa. Równie dobrze możesz też sięgnąć po naturalny izotonik, czyli wodę kokosową, która ma skład zbliżony do osocza.

Zanim wybierzesz się na trening spakuj do torby napój, który zapewni Ci odpowiednie nawodnienie organizmu. Jeżeli nadal nie jesteś pewny co wybrać, zapytaj naszych instruktorów z portalu LepszyTrener.pl.


Dodaj komentarz

Komentarze

wolski

2016-10-25 11:27:11


na pewno gdybym mial wybrac pomiędzy napojem izotonicznym a energy drinkiem wybrałbym to I.

Zdrowie