Brzuszki i pompki damskie - jak je poprawnie wykonywać?

Brzuszki i pompki damskie - jak je poprawnie wykonywać?

Redakcja

2016-09-18

1 komentarz

Każda kobieta marzy o perfekcyjnej sylwetce. Aby tego dokonać, musimy mimo wszystko dużo pracy nad samą sobą. Brzuszki a także pompki damskie – o ile robione prawidłowo – okazują się kluczem do zwycięstwa.

Na początku – jeżeli uznajesz, że schudniesz robiąc tylko brzuszki oraz pompki, nic bardziej mylnego. Aktywność owe nie niwelują nadwyżki tkanki tłuszczowej, mają za zadanie wyrzeźbić oraz umocnić mięśnie. W związku z tym, by rezultat brzuszków oraz pompek był zauważalny, trzeba – jeżeli masz kłopot z nadprogramowymi centymetrami – wyeliminować na początek nadmiar tkanki tłuszczowej. Nieodłączne będzie stosowanie diety i treningów kardio. Jeżeli taki kłopot cię nie dotyczy lub masz taki etap za sobą, możesz trenować nad idealną figurą.

Jak poprawnie wykonywać brzuszki?

Jest parę technik wykonywania brzuszków. Poniżej została przedstawiona najbardziej znana z technik.Kilkadziesiąt lat temu znane były brzuszki do pełnego siadu (uczono owej sposoby także w szkole). Jeżeli robisz takie do tej pory, powinnaś wiedzieć, że robisz je nieodpowiednio. Czemu jest to nieprawidłowy sposób? Ze względu na to że mięśnie proste i skośne brzucha – które muszą znajdować się spięte przez całe ćwiczenie – odprężają się, gdy dotrzemy do siadu. Nie zachodzi więc skręt mięśniowa brzucha, który przy takich „brzuszkach” pozostaną w pozycji poziomej. Jak zatem właściwie wykonywać , które pozwolą ci osiągnąć idealną sylwetkę? Nic prostszego! Na pierwszy raz kładziemy się na powierzchni – to oczywiste – a także zginamy subtelnie kolana, wciskając pięty silnie w ziemię (trik taki spowoduje, że w trakcie treningi staną się działały nie wyłącznie mięśnie górne brzucha, ale także dolne). Ręce muszą znajdować się ułożone na krzyż na klatce piersiowej, lub wzdłuż korpusu – nie powinno się ich przetrzymywać na karku, bo można przeciążyć odcinek szyjny. Brzuszki zaczynamy od wzięcia wdechu. Potem unosimy barki z gruntu, niejako rolując mięśnie brzuszne. Nie siadamy mimo wszystko – dolne partie pleców wciąż musza spoczywać na powierzchni. Powietrze wypuszczamy przy powrocie do pozycji wyjściowej.

Czytaj także: Ćwiczenia na płaski brzuch z Ewą Chodakowską. Warto?

Jak prawidłowo robić pompki damskie?

Pompki damskie nie dostarczają tylu trudności w metodzie ich przeprowadzania w przeciwieństwie do brzuszków, mimo wszystko w ogóle nie okazują się tak proste, jakby się mogło okazywać. Działają nie wyłącznie na mięśnie proste i skośne brzucha, ale także umacniają ręce oraz ramiona, oraz uelastyczniają pupę i klatkę piersiową. Kształtują dzięki temu idealną sylwetkę na wielu płaszczyznach. Pompki damskie okazują się uproszczoną – a przez to trochę łatwiejszą – wersją pompek klasycznych, robionych w większości przez panów.Należy oprzeć ręce na ziemi, na poziomie ramion oraz trochę szerzej aniżeli barki. Nogi ugiąć nieco w kolanach, nogi skrzyżować u góry. Teraz będzie wystarczające unosić oraz opuszczać korpus, starając się nie opuszczać miednicy. Początkujące osoby mogą opuszczać się do momentu, aż miedzy ramionami utworzy się kąt dziewięćdziesięciu stopni. Profesjonaliści powinni schodzić dość nisko, nie dotykając mimo wszystko gruntu. Bardzo istotna w tym ćwiczeniu okazuje się postawa – biodra muszą posiadać ułożone w jednej linii z plecami.

Ostatnio dokonane zakupy:
pan Marcin z Warszawy 8 sekund temu.
Zamów Form Explode w promocji:
Form Explode
297 zł 137 zł
za opakowanie
Ocena 4/5 na podstawie 143 głosów.

Dodaj komentarz

Komentarze

ewelina600

2016-10-12 10:40:02


a to kobieta nie może wykonywać "męskich" ćwiczeń?!?!?!

Odchudzanie