Cukier narkotykiem? - leczenie uzależnienia od słodyczy

Cukier narkotykiem? - leczenie uzależnienia od słodyczy

Redakcja

2017-04-24

brak komentarzy

Każdy z nas od czasu do czasu posiada ochotę na coś słodkiego. Łakocie polepszają samopoczucie a także wspomagają relaksację. Problem pojawia się wówczas, gdy bez słodkości nie możemy wytrzymać jednego dnia. Nie możemy sobie znaleźć miejsca i absolutnie wszystko nas drażni. Jak ustrzec się przed taką sytuacją? Kiedy to tylko chwilowe łakomstwo, a kiedy potrzebne jest nam już leczenie uzależnienia od słodyczy?

Jak nie jeść słodyczy – praktyczny poradnik

Stroń od spożywania pod wpływem emocji

Stale sięgamy po coś słodkiego, gdy coś nas zirytowało lub gdy stajemy się smutni. To pomaga nam na chwilę rozładować stres przez przyjemność spożywania. Taka reakcja nie przydaje się nie tylko naszemu umysłowi, ale również figurze. Zadaj sobie pytanie „Co mi da ta czekolada?” Odpowiedź będzie problematyczna, albowiem tak naprawdę nie przynosi nam nic z wyjątkiem pustych kcal. Impulsywne spożywanie nie wspiera procesu rozwiązywania problemów. Nauczmy się zatem kontrolować swoje uczucia. Gdy jesteś zła, zamiast sięgać po czekoladki - idź pobiegać. Nic tak nie tłumi nerwów jak wysiłek. Pomaga wyładować się a także dać upust złym emocjom. Gdy zaś jesteś smutna, napisz na kartce co jest tego powodem a także jak możesz temu zaradzić. To będzie z pewnością zdecydowanie bardziej efektywne, aniżeli kolejne ciastko.

Nie kupuj ukochanych słodkości

Świadomość, że masz w szafce tabliczkę swojej ulubionej czekolady może okazać się pokusą nie do zniesienia. Jeżeli masz silną osobowość, możesz wystawiać się na tego rodzaju próby, lecz gdy masz tendencje do łamania swoich zamierzeń - unikaj lepiej takich sytuacji.

Uświadom sobie, że słodkości nie są Twoim przepisem na szczęście

To jedynie partia Twojego menu, która nie pomaga Ci za bardzo. Spożycie kubełka lodów wylewając przy tym litry łez nie jest złotym środkiem na rozwiązywanie kłopotów. Bądź zatem świadoma swoich decyzji. „Coś słodkiego” traktuj tylko i tylko jako nagrodę za sukces lub niedzielne ukoronowanie obiadu.

Zredukuj spożycie soli a także produktów ostrych

Dlaczego? Dlatego, że to właśnie one zwiększają zdecydowanie uczucie głodu. Gdy mamy duże uczucie głodu, z większą chęcią sięgamy po słodkie zakąski. Jeżeli już na prawdę masz nieodpartą chęć na jakąś przekąskę - wybierz marchewkę lub jabłuszko. Jabłko jest słodkie, a ponadto posiada dużo włókna pokarmowego, które jest kompanem w walce o racjonalne trawienie. Dzięki temu zaspokoisz swoją chęć na słodkie, a także pomożesz swojemu ciału.

Podsumowanie:

Problem ze zbyt dużą konsumpcją łakoci nie jest żadnym nowym, sztucznie wygenerowanym schorzeniem, które możemy zignorować. Jeśli w porę nie podejmiemy leczenia uzależnienie od słodyczy może mieć bardzo nieprzyjemne i niebezpieczne dla zdrowia konsekwencje. 

Ostatnio dokonane zakupy:
pan Marcin z Warszawy 8 sekund temu.
Zamów Dr Farin w promocji:
Dr Farin
297 zł 147 zł
za opakowanie
Ocena 4/5 na podstawie 211 głosów.

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

OdchudzanieDieta