Błonnik w procesie odchudzania!

Błonnik w procesie odchudzania!

Redakcja

2016-10-30

brak komentarzy

Błonnik pokarmowy to substancja, która nie jest trawiona przez ciało człowieka. Niemniej pełni dość ważną rolę, między innymi dla utrzymania optymalnej pracy układu trawiennego.

Włókno pokarmowe w odchudzaniu

Włókno pokarmowe odgrywa także istotną funkcję w trakcie zrzucania wagi. Składniki o olbrzymiej obecności błonnika (na przykład jarzyny, czy świeże owoce) znamionuje wiele mniejsza kaloryczność. Funkcjonuje on jak „wypełniacz” produktu. Powiększa ich masę, mimo wszystko nie okazuje się kopalnią siły. Przez umiejętność do wiązania pewnych ilości wody mineralnej, powoduje iż odczuwamy nasycenie na dłużej. Ułatwiona okazuje się więc perystaltyka jelit. Włókno pokarmowe, czyli włókno pokarmowe, stabilizuje także wytwarzanie soków trawiennych.

Włókno pokarmowe + tłuszcz = mniejsze wchłanianie

Mamy szczególnie świetną informacja dla ludzi odchudzających się. Włókno pokarmowe ma umiejętność do wiązania się z cząsteczkami tłuszczu wchodzącego w skład konsumowanych przez nas produktów spożywczych. Oprócz tego włókno to wiąże się kwasami żółciowymi, które biorą udział w trawieniu tłuszczów. Ze względu na to że trawienie jest ograniczone - gorsze okazuje się dodatkowo ich absorbowanie. Cząstki są nadto duże by mogły okazać się wchłonięte. Rzutuje to na bilans energetyczny na korzyść odchudzających się.

Zobacz także: Chlorella - superfoods dla każdego

Wpływ na nasycenie glukozy

Po konsumpcji posiłku, który posiada w swoim składzie sacharydy, obserwowany jest rozwój poziomu glukozy. Ciało odpowiada na to wydzielając hormon – insulinę, której wpływ przejawia się obniżaniem glikemii. W kwestii błonnika, rozwój poziomu glukozy nie okazuje się aż tak nagły, przez recepta insulinowa także okazuje się znacznie mniejsza. Skutkiem jest dłuższe zachowanie sytości.

Na kłopot z zaparciami

Część z nas waży więcej bo choruje na obstrukcje. Włókno pokarmowe pomaga wyeliminować taki problem. Przyspiesza perystaltykę, przeciwdziała zaleganiu mas kałowych, ułatwia wypróżnianie. By mimo wszystko mógł wykazywać własne dobre cechy, nieodzowna okazuje się poprawna podaż wody.

Zobacz także: Olejek z czarnuszki - co trzeba o nim wiedzieć?

Gdzie go szukać?

W błonnik obfitują jarzyny, świeże owoce, suche nasiona roślin strączkowych. Jako ich bogactwo możemy stosować na przykład otręby oraz podawać je do jogurtu czy kefiru. Włókno pokarmowe występujące okazuje się też w artykułach z pełnego ziarna (przykładowo pieczywie), kaszach czy ryżu.

Ostatnio dokonane zakupy:
pan Marcin z Warszawy 8 sekund temu.
Zamów Dr Farin w promocji:
Dr Farin
297 zł 147 zł
za opakowanie
Ocena 4/5 na podstawie 153 głosów.

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Odchudzanie